MindStats

...is all about my state of mind!!! (And other stuff...)

Naam:
Locatie: Netherlands

Zie onder 15 juni : "introductie" :-)

vrijdag, juli 09, 2004

Lezers en zo

Paul mailde me:

"Hoi Mindy,

Ik heb net je complete weblog doorgelezen. Ongelofelijk wat jij hebt
meegemaakt.
Ik hoop dat je het op de een of andere manier kunt verwerken. Blijf van
je afschrijven, dat is goed! Schaam je nergens voor.

Liefs,
Paul"

Mijn antwoord:

"Hoi Paul,

dank je voor je reacties en voor je mailtje :-)

Verwerken klinkt zo makkelijk, het zijn maar een paar willekeurige letters, maar ga er maar eens aan staan, dan kom je de betekenis te weten...
Leuk dat je me leest!

Groetjes, Mindy."


Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik al een aantal dagen niet (veel) geschreven. Het is een hele vreemde periode waarin te véél gebeurd om het bij te kunnen houden. Heb bv. een lang telefoongesprek met J. gehad, waarin duidelijk werd dat we elkaar bijzonder goed begrijpen. Hij belt me na 16 augustus om een afspraak te maken om langs te komen (vaarwel geweten, het ga je slecht!). Mijn oma knapt een beetje op maar blijft toch stukken zwakker dan vóór die staaroperatie, laatst had ze het er over tegen mijn ouders dat ze eigenlijk dood wil, gewoon op bed gaan liggen en niet meer eten of drinken, schijnt vaker te gebeuren en mijn moeder zei dat dat een behoorlijk vriendelijke dood is. Wat zou ik ongelooflijk kwaad zijn als ze dat zou doen!!!!! En dan is daar dus het verwerken van de relatie waar ik net uitkom. Ik heb op mishandeling.nl geschreven dat ik ook heel veel heb gedaan en ik ga daar straks een update bij zetten. Hallóóó!!!! What was I thinking!!!!
Ik heb gisteren een paar oude filmpjes teruggevonden die met de webcam gemaakt zijn (windows moviemaker, heel grappig programma) en één van die filmpjes heb ik anderhalf jaar geleden gemaakt. Ik noemde het videotherapie omdat het de eerste keer was dat ik mijn mond open deed over wat er gebeurd is. Op dat filmpje vertel ik over allerlei geweld dat ik heb meegemaakt en dat ik me gewoon niet meer kan herinneren!!! Op, weg, kwijt, verbannen naar trauma-ik-ken-jou-niet-meer-want-je-doet-pijn-land. Weggevaagd uit mijn bewustzijn.

Gelukkig word ik elke dag een beetje meer wakker, en met elk stukje wakker worden ontmoet ik een stukje van mijn eigen 'ik', van wie ik ben, van hóe ik ben.

Goeiemorgen allemaal! Wordt er voor vandaag eindelijk weer eens mooi weer voorspeld?