MindStats

...is all about my state of mind!!! (And other stuff...)

Naam:
Locatie: Netherlands

Zie onder 15 juni : "introductie" :-)

donderdag, juni 24, 2004

Kattig zo die gaat!


Okee! Eindelijk eens echt mega-super-goed nieuws:

HET GAK HEEFT MIJN AANVRAAG VOOR EEN OPLEIDING GOEDGEKEURD!!!

Het was al hoogstwaarschijnlijk dat ik die wel zou krijgen en zo niet, dan hadden mijn ouders betaald, maar nu komen zij er eens een keer niet aan te pas!
Dus ik bel dolblij mijn vader op, of hij vanavond mee uit eten gaat, klinkt 'ie me toch een partij sjaggo dat het niet leuk meer was. En of ik wat zachter wilde praten, iedereen kon me horen. Ik dacht: sinds wanneer boeit hem dat opeens? Ja, en thuis zou hij me nog wel bellen, en nee, hij ging niet mee uit eten bla bla bla. Nou ja goed.
Ik kom dus net uit de stad terug, gaat de telefoon. Jas nog aan, jas uit, peuk, water, okee, vertel.
Dat ze zo blij zijn zus en zo, mijn moeder ook aan de telefoon, gewèèèldig allemaal (ik had mijn moeder ook al eerder op haar werk gebeld, zij had tenminste het fatsoen om normaal blij te reageren, maar op mijn vader zat ik dus ècht effe niet te wachten, hè!) En fijn hoor, en toch nog mooi geregeld zo (op zijn werk aan de telefoon reageerde hij nog met "hoezo, had je anders verwacht dan?" (denk de sjaggo/kattige toon er zelf maar bij :-s ) dus dan weet je het wel...) dus ik zo'n beetje ja.. ja.. ja, inderdaad fijn hoor, ja.. Dus mijn moeder ging ophangen, wilde mijn vader mij 'nog spreken'. (Iemand zou die kerel eens moeten uitleggen hoe dominant en dwingerig en eng dat eigenlijk over komt...) want hij wou nog uitleggen waarom hij 'zó' had gereageerd. Dat er collega's bij stonden en dat mijn stem zo hard klonk (gek he, als je al dacht dat je nooit meer iets zou kunnen en opeens komt je hele leven op gang, waar heeft 'ie me dán voor gekregen!!!) en ja, hij wou niet gaan uitleggen dat zijn dochter het moeilijk heeft gehad (ja, hij heeft het understatement dus uitgevonden) en dat ze nog met het gak te maken heeft bla bla bla. Ik dacht: 'is het nou nog gevoelig van me dat ik dat voel alsof hij zich zo ongeveer voor me schaamt, of is dat nou gewoon normaal? en dat hij dus hetzelfde wilde als ik, namelijk dat ik nu gewoon het normale leven tegemoet ging.

TEGEMOET IS DUS NU HETZELFDE ALS ER AL ZIJN BLIJKBAAR!

Het is ook zó'n dickhead af en toe!!!

"Ja en we gaan zaterdag wel uit eten, want dan zijn we tóch bij jou!"

Bedankt pap, je bent weer zéér feestelijk overgekomen vandaag...

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Allereerst: gefeliciteerd!

Wat de reactie van je vader betreft: klinkt pijnlijk.
Ik ken je verder niet (ben hier vandaag voor het eerst) dus misschien zeg ik iets wat nergens op slaat omdat ik je geschiedenis niet ken, maar zou het ook kunnen dat je vader jou ook heeft willen beschermen?
Niet dat je je ergens voor hoeft te schamen (ben zelf vrij open in die dingen) maar ouders zijn toch van de generatie dat je je 'vuile was' binnen moet houden omdat je anders het respect van mensen verliest ofzo.

Hmmm.. ik merk dat ik niet goed uit mij woorden kom. Sorry.

Maarre, probeer je het goede nieuws niet teveel te laten overschaduwen?

6:13 p.m.  
Blogger Mindy said...

Ehh, ja, eerlijk gezegd denk ik dat daar wel kans op is, dat het ook ter bescherming van mij is, ik denk trouwens ook wel ter bescherming van zichzelf.
Ben al weer aardig bijgetrokken maar moest daarstraks ècht wel even wat kwijt!

6:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home