MindStats

...is all about my state of mind!!! (And other stuff...)

Naam:
Locatie: Netherlands

Zie onder 15 juni : "introductie" :-)

dinsdag, juni 15, 2004

Mailtje aan mijn moeder (die nu nachtdienst heeft)

Hoi hoi,

ik kan absoluut niet slapen, voel me ook niet eens moe, dus ik zet straks de wekker op 07:00u. en vanaf straks elke dag want dit moet echt wel afgelopen zijn. Dan ben ik dus morgen finaal gaar maar dat moet dan maar.
Dat wil dus zeggen dat ik ga slapen als je al aan het werk bent en alweer opsta als jij nog steeds aan het werk bent (en zo lang werk je toch ook weer niet!!!) Ik heb de cd-speler ingesteld met Rammstein op 7, dat is zacht genoeg om niet te worden opgepakt en hard genoeg om me 's ochtends dood te schamen voor de herrie en supersnel uit bed te springen. Dan kan ik daarna ook niet meer slapen van de adrenaline, dus dat zal wel lukken.

Maar waar ik voor mail:
ik ben mijn oude "J.-dagboek" tegengekomen van toen ik 16, 17 was (daar schreef ik altijd brieven in zodat ik het niet mondeling hoefde te vertellen, dat schrift nam ik dan mee en liet ik lezen) en achteraf vind ik het erg humoristisch geschreven, dus ik dacht: als je niks te doen hebt dan kan je het lezen (ik typ een paar stukjes over.) Ik geef geen context of zo, hoor, dat is toch maar saai en nog een boel werk ook, maar het zal zó ook wel duidelijk genoeg zijn (anders hoor ik het wel van je :-) ). Het ging trouwens halverwege over van een therapieschrift naar een soort van dagboek, dat ook niet meer aan J. gericht was. Alles is compleet letterlijk overgenomen.

{ Even achteraf dit stukje invoegen: toen ik het overlas vond ik het hoogstaand komisch maar na het overtypen voor jou bedacht ik me dat het voor jou misschien wel helemaal niet leuk is om te lezen, maar juist doet herinneren aan hoe het toen met me ging en zo (moet ik dit er vooral bijzetten, nou ja goed, nou weet ik het ook niet meer.) Ik denk, ik zet het er maar bij, maar dan weet je dat ik er in ieder geval de humor van inzag, en ik denk jij ook wel eigenlijk.... }

Hier komt 'ie!

------------------------------

26-07-1994, 10:40u.
Hoi J.,
dit schrijf ik met mijn 'examenpen', je weet wel, dat als ik daarmee schrijf dat ik dan aan al mijn motivaties denk om huiswerk te maken.
We moeten nu trouwens gaan eten; het 2e echte ontbijt sinds Lindlahr.
{Lindlahr is een dieet waarbij je je de hele dag volpropt met groenten en fruit en waarbij het een wáár feest is als je twee plakjes kaas of één eitje bij je avondeten mag red.}

(Conclusie: Lindlahr is dus géén echt ontbijt, 't is maar dat je het weet)

------------------------------

26-07, 04:27u.
Hoi,
daar ben ik weer eens. Pama zijn ook wakker, alhoewel de 1e meer (muggenjacht) dan de 2e ("wat is er dan?")

------------------------------

26-10-1994
Hoi J.,
het is nu 07:31u. en ik heb het eerste vrij. D.w.z. dat ik om +- 08:45u. weg moet.
Afgelopen zaterdag heb ik een leren jas gekocht. (Bruin, nubuck.) Nu zie ik er helemáál als een jongen uit. (Dat schrijf ik op met een mengeling van schaamte en trots.)
Weet je, het is heel raar (of niet?) maar sinds ik je het vorige heb laten lezen, lijkt het net alsof je een deel van mijn innerlijke gezeur over jongen/meisje zijn hebt overgenomen. Want nu kan ik me met een geruster hart lekker jongensachtig voelen en het tegelijkertijd (iets) minder belangrijk vinden. --> Ik ben nu ook niet duizelig en maar een beetje benauwd.


(Nou, dat is toch weer meegenomen, om maar een béétje benauwd te zijn :-D )

Maar toch, als het aan mij had gelegen had ik ook best morgen alweer willen komen ipv. volgende week donderdag. Maar mama vond na 1 week te snel, "want dan kan het niet bezinken" en verwerkt worden en wat ze verder nog zei. Mijn antwoord: "Ja maar, jíj weet toch niet hoe het bij mij voelt?" --> "Nee, maar wacht nou maar even tot volgende week"

(Je had wat te stellen met me!)

------------------------------

31-10-1994 (Dit is een wat langer stukje maar het eindigt -vind ik- wel heel humoristisch, dus ik schrijf het toch over, heb ik wat te doen en jij als het rustig is, ook :-) )
Hallo!
Daar ben ik weer. Afgelopen donderdag ben ik bij jou geweest, maar dat was maar 3 kwartier
Over afgelopen donderdag. Ik wou persé niet naar school op donderdag dus ik bleef thuis maar was toch om 07:00u. al wakker en ik voelde me belabberd. Toen kwam mama op het idee dat ik misschien nog wel een afspraak voor diezelfde dag kon maken. Dus ik om 10 voor 8 met bibbers en vlinders opgebeld en ingesproken op 't antwoordapparaat. Ik werd om ietsje over 9 teruggebeld dat 't nog kon om 15:00u. Dus ik erop af --> Ik zal het begin even +- letterlijk herhalen:
M/J Hoi (hand)
J: Vertel 'es.
M: Jemig, ik word gelijk kei-duizelig!
J: Okee, vertel dan maar niet
(........)
J: Is dat beter?
M: Ja. (was echt gelijk over)...... Nou, kijk..... o,o,o, wat ben ik zenuwachtig......... Ik krijg 't er bijna niet uit, maar 't is dus zo dat ik gisteren op school zat en ik zat me telkens te vergelijken met jongens uit mijn klas en dat paste toch niet, en met meisjes vergelijken past ook niet, en als ik in de spiegel kijk -met kleren aan ben ik een jongen en zonder kleren ben ik een meisje en daar werd ik zo zenuwachtig van en toen werd ik benauwd en misselijk en duizelig en....
J: Ho. Wacht even, ik hoorde iets over een spiegel..... klopt dat?
M: (Het hele verhaal nog een keer)


(Introducing: de oplettende therapeut :-D )

--------------------------------------------------

01-11-1994
Nu zit ik in het 1e uur, Nederlands. Ik heb net een proefwerk gemaakt, dat ik niet eens had ingekeken. Het ging veel beter dan ik had verwacht. Misschien zelfs wel een voldoende!!!


(Introducing: de opgewekte student :-D )

--------------------------------------------------

30-11-1994
Vandaag is mama jarig en ze heeft het idee dat ze een jaar jonger is geworden, want ze dacht dat ze 48 zou worden, maar ze is nu 47.


(Introducing: de moeder van de opgewekte student ;-) )

--------------------------------------------------

09-12-1994
Het is nu vrijdagmiddag, even na half één. Ik moet 5 (!) uur nablijven, omdat mijn tweede te-laat-kaart vol was. Ik blijf nu maar gelijk tot 10 voor 4, dan zit er weer 4 uur op.


(Dat is niet gering, vijf uur!!!!!)

--------------------------------------------------

22-12-1994, 11:35u.
Wat ik mezelf nou weer heb aangedaan! Ik heb vandaag het 3e en het 4e gym. We kregen vandaag punt voor de rekstok, hetgeen ik noch leuk vind, noch kan. En (schoolvriendin) L. had het 3e aardrijkskunde, een so. waarvan ze de leerstof niet eens had opgezocht, laat staan geleerd! Dus het ligt voor de hand: spijbelen met die hap!
Nu is het 4e uur net bezig: L. zit bij Grieks en ik spijbel nog steeds. (Ik kan niet het 2e uur gym er opeens wel zijn!)
Maar wat nou de ramp is: op DIT moment zitten pama met leraar G. èn leraar S. te praten! En ik vind het tegenover hen eigenlijk zo lullig dat ze me zitten te vertegenwoordigen, (wij met onze goede briefjes, of hoe zei papa dat), en dat ik dat nu eigenlijk ongedaan maak. Misschien laat ik ze dit nog wel eens lezen, als een soort van goedmaken of zo.
Trouwens, ik heb zojuist een schitterend excuus verzonnen:
Het voelde niet goed om naar gym te gaan, (dat is waar), en bovendien heb ik daar altijd van die 'bewustzijnsvernauwingen' (ook waar) en daarom heb ik toen besloten om ZELF een iets TE DOEN!!! En dat heb ik gedaan. Nou en probeer nou maar eens uit te leggen waarom (conrector R. staat naar me te kijken... HELP!!!) ...waarom deze beredenering krom is.

Zo, en nu aan mijn eco en ned. voor het 6e en 7e.... Doei!

Ps. Eén positief iets: ik word eindelijk een normale scholier, een puber, met alle fratsen die daarbij horen.
Ps2. Ik kan vanuit hier recht in het lokaal van leraar G. kijken, en andersom!


--------------------------------------------------

01-01-1995, 00:00u.
Een paar seconden over middernacht. Een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen die ik liefheb.
We staan hier met zijn 3-en voor mijn raam, en...

--------------------------------------------------

00:16u.
Ik weet niet meer wat ik wou zeggen. Papa gooit zojuist een zeldzaam kristallen glas kapot (op mijn kamer) omdat hij Polle nieuwjaar wou wensen. (Als Polle nú nog geen eigen individu is....!!!)

{Polle was vroeger mijn knuffel waar iedereen eigenlijk dol op was red.}
--------------------------------------------------


Dat was het. Hoop dat je het leuk vond :-)


Liefs, Mindy.

Ps. Jemig, het is 3 en een half a-4tje geworden!!! Het is half 3 en het typen heeft geholpen: ik ben zo gaar als wat!!! Welterusten!!!